پس از وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت مطرح شد؛

 تاکید سازمان ملل بر ادامه تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه 

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: سازمان ملل به تلاش‌های خود برای برقراری آتش‌بس در غزه پس از وتوی آمریکا ادامه می‌دهد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل سه‌شنبه شب پس از وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط آمریکا، گفت که سازمان ملل متعهد به ادامه فشار برای آتش‌بس بشردوستانه در غزه است.

ایالات متحده روز سه شنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را که توسط الجزایر پیشنهاد شده و خواستار آتش بس اضطراری بشردوستانه در غزه بود، مسدود کرد.

۱۳ عضو شورای امنیت سازمان ملل به این قطعنامه رأی مثبت دادند، انگلیس رای ممتنع داد و ایالات متحده به عنوان عضو دائم این قطعنامه را وتو کرد.

لیندا گرینفیلد، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد با رد هرگونه آتش بس تا زمان آزادی اسرای اسرائیلی، ادعا کرد که پیش نویس قطعنامه «یک مکانیسم موثر» نیست.

به گفته واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل روز سه شنبه، ایالات متحده با وتوی قطعنامه دیگری که خواستار آتش بس در غزه شده بود، ثابت کرد که خواهان صلح خاورمیانه نیست و فقط به پیگیری‌های ژئوپلیتیکی خود علاقه‌مند است.

نبنزیا پیش از رای گیری درباره قطعنامه به شورای امنیت گفت که هدف واشنگتن دستیابی به صلح در خاورمیانه یا محافظت از غیرنظامیان نیست، بلکه «پیشبرد برنامه ژئوپلیتیکی خود است و به هر قیمتی از نزدیکترین متحد خود در خاورمیانه می‌خواهد تا سپر شود.»

نبنزیا قطعنامه پیش‌نویس الجزایر را «مستحکم» و «متوازن» خواند.

نماینده چین در سازمان ملل، ژانگ جون از تصویب نشدن پیش نویس قطعنامه الجزایر ابراز تاسف و ناامیدی کرد.

برچسب ها: سازمان ملل ، جنگ غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار